Tuesday, August 01, 2006

wear me well

idag har jag hjälpt sophie att städa i hennes garderob. det brukar ske med jämna mellanrum, just för att kärringen sparar ta mig fan allt! jag trodde jag samlade på skit men min syster tar priset!
Man drar ut lådor och hittar gamla talrikar och bestick. skojiga kepor med skällsord broderat över jässan, oöppnade sportartiklar så som vattenflaska och svättband, hawaiihalsband i plast, pojkvänners gamla kalsonger med snoopy och lånejackor från stans krogar dinglar på stängerna bredvid nattlinnen med fula nallar och träningsbyxor i flanel (ja) 30 par trendiga jeans och "knickers" är inte nog utan det finns en bagy avdelning länge in tillsammans med mustiga tunikor i regnbågens alla färger + gamla parfymflaskor, papper, foton, prislappar, pokaler från ridtävlingar, 15 par mjukisbyxor (observera att ungen senast vi var ute på shoppingrunda ryckte i ett par nya tränings/myZZbyxor och ba "hmm")
kvinna!!
Hur fan kan man hitta 30 par snygga mjukisar på Vila liksom?
När använder man kalendrar, konfirmationskort blandat med gamla strumpor, ciggpapper och penicillinkurer i samma outfit? "kan va bra och ha nån gång" (ok!!)
Arbetskläder från städ och lagerjobb, servitris outfits, nallar, björnborg pjuks från OBS supermarket -95.
Det är verkligen lördag hela veckan när man städar där inne.
Vet inte om det är att jag sparar lite till nästa gång jag städar för att jag inte pallar för det tar aldrig slut..
Favorit fynden denna gången var lätt svarta fakeskinn byxor, ribbad polo i utvättat grönt utan någonsom hälst form + tvinnat inkahalsband med stor snäcka som hänge. man ba (oh lät typ snyggt när ja skrev det nu) För att inte tala om den läckra bordsdekorationen hon hittade i turkiet förra sommaren och som hon slängde runt halsen och ba "hey guys, it looks fantastic to my miniskirt, dont you think?"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home